onsdag 1 januari 2014

Farväl 2013 - välkommen 2014!

2013 firades ut med buller och bång. Eller hög musik snarare. För att Ceasar, Cocos och Shandi skulle slippa höra alla smällare. Bella har selektiv hörsel, så hon hörde dem inte.

Jag har tidigare sammanfattat 2013 som ett framgångsrikt år. Ett väldigt bra år faktiskt.

Valpar i januari och februari. Wilmas fyra fantastiska svart/vita tikar och Zoës härliga bruna/svarta/gyllene kull.
 
Den här bilderna (foto: Jeanette Svensson) talar för sig själva. Helt underbara!

Shandi blev Svensk Utställningschampion sin första utställning efter hon fyllt två år. Sedan blev hon Dansk, Norsk, Nordisk (tja det blev hon samtidigt som hon blev svensk) och Internationell under året. Samt Dansk Vinnare-13. En massa titlar - och roliga resor.
Och hon är årets utställningsperro 2013. Hipp hurra för Shandi :)
 
Men det har inte bara varit utställningar. Vi var på en underbar resa till USA i somras.


Central Park var very nice :). New York... vilket ställe! Dit åker jag gärna igen.
 
Valpträffen hade jag i juni i år och dagen efter hade vi BPH för 10 Aberlourshundar. Vilket ANTIKLIMAX när läsplattan la av och sju av hundarnas resultat var puts väck!
 
Nåväl. Nytt BPH 2 mars i år. Jag har platser kvar - maila mig om du vill vara med! De har höjt priset från 600 till 800 kr...
 
2014 då... Vi börjar förhoppningsvis med en kull i slutet på januari. Och kanske en kull till senare.
 
Sedan skall Shandi och jag se till att bli tävlingsklara i rallylydnad och lydnad. Bella kanske också dammas av och släpas ut på tävling. Vem vet :)
 
 
 

1 kommentar:

  1. God fortsättning!
    Önskar dig allt gott under 2014.
    Dessutom kan jag tala om att när maken fått Aberlours, så går detinte att få en syl i vädret, så det så. Inte ens för mig. Haha!

    SvaraRadera