onsdag 2 april 2014

Prinsessan fyller tre år!

Tänk att min lilla brun/vita blir tre år idag... Redan som 5-veckorsvalp stod hon fint på bordet och visst kan man se potentialen ;) Det tog nästan tre år för henne att bli vuxen, länge var hon "huliganen" som hittade på hyss hela tiden, men nu tycker jag nog att hon både lugnat ned sig och blivit en väldigt trevlig hund.
Idag är jag stolt ägare till en egenuppfödd hund som är årets utställningsperro 2013, svensk-, norsk-, dansk- och nordisk champion (och internationell om inte reglerna ändrats lagom tills hon kunde bli det...), dansk vinnare -13, norsk vinnare -12. Grupplacerad två gånger.
Men det viktigaste av allt;  en frisk, otroligt snäll, vänlig och positiv hund och en härlig hund att träna med. Ingen som kommer hem till oss kan motstå Shandis kärleksförklaringar och ingen är så fin med barn som hon är. Vid nästa löp tycker jag att hon är mogen att bli mamma :).
Stort grattis också till Shandis alla syskon; Loppan (i Höganäs), Oscar (i Finland), Ola (i Holland), Nico (i Halmstad), Scotty (i Växjö), Simba (i Staffanstorp) och Mythos (i Hofterup).

2 kommentarer:

  1. Hej hej
    Grattis Shandi!! väntar med spänning på valpar efter henne...

    SvaraRadera
  2. Du omger dig verkligen med prinsar och prinsessor. Grattis hälsar drottning Margareta eller kanske jag ska säga "kung Byxlös" som var bosatt på Kalmar slott, precis som jag. Eller jag bodde väl inte på ett slott - men jag har arbetat på ett. Förskolan Slottet där jag var chef, alltså drottning Margareta. Fast inte vill någon ta valpar efter mig för det. Jag håller med dig när det gäller Shandi. Hon är outstanding i all kategorier!

    SvaraRadera