måndag 28 april 2014

Nytt koncept

Lite nöjd med mig själv är jag varje gång jag kommer på någonting nytt som fungerar. Den här gången kom jag på att jag skulle ta ett steg till i min "uppfödargärning". 

Jag tycker om att göra saker ordentligt. Och jag tycker om utveckling - hela livet är en lång utveckling och jag vidareutbildar mig ständigt. Det gäller även "hunderiet" där jag läst på universitetet, gått uppfödarutbildningar, lydnadskurser, utställningkurser osv. Och allt hänger ihop. 

Nu fick jag för mig att jag skulle utbilda mina valpköpare - innan de får hämta sin valp. Det låter lite märkligt, men jag har upptäckt att när valpköparna kommer så är de så fokuserade på valpen att de inte hör vad jag säger. Det finns några saker som jag tycker är extra viktigt att förmedla - och det är därför jag bokade en träff två veckor innan leverans. 

Vi samlades i mitt klassrum på skolan
Jag höll en genomgång med tillhörande frågestund på ungefär en timme. 
Alla lyssnade intresserad och t o m antecknade! 



Helene var med och informerade om sina kurser och efteråt gick vi ut så Helene fick visa lite vad det är man gör på sina kurser och vad det kan leda till.
Efter all "utbildning" satt det bra med lite rabarberpaj och valpgos i trädgården. 
De äter mest foder numera - men en liten slurk fick de. Zoë är lite trött på deras vassa tänder :)

TACK alla för en bra dag!

1 kommentar:

  1. Det tycker jag att var en jätte bra idé som fler uppfödare borde hänga på. Att ha en sådan information innan hämtning är kanon, speciellt för förstagångs köpare :) men även för alla andra.

    Kanon helt enkelt

    Hälsningar
    Sara kalle och Gunnar, Leia kommer gärna på pyjamasparty någon gång i sommar. Kalle och Gunnar vill bada på hundbadet :)

    SvaraRadera