söndag 1 september 2013

Träning

Jag har kommit fram till att jag är bra på ganska mycket. Och helt urusel på ännu mer! Något jag verkligen är dålig på är att träna. Mig själv allra mest, men även på att träna hundarna i grupp och med störning.  
Bella är en mycket stabil och vältränad hund. Inte fysiskt, men mentalt. Hon fungerar lika bra med störning och i grupp som i trädgården. Idag fick hon stanna hemma medan Shandi och jag åkte till Malmö och tränade.




 
 
Medan Ola bytte tangenter på sitt digitalpiano tränade Bella på att koppla av...

Vi var ett gäng som mötte upp i Käglinge. Jag glömde att räkna, men jag tror att vi var 15-20 personer och lika många hundar. Shandi som inte är van vid störning och grupper hade lite svårt att koncentrera sig till en början. Mot slutet gick det dock riktigt bra! Det finns hopp! Kanske vågar jag nästan mig på att anmäla till tävling...

Ing-Marie och Igor
Jane och Salsa
Petra och Timja
 Efter träningen var det dags för utställningsträning. Jag tror att vi var 10 hundar som tränade.
 
Snygg-Uffe (Zoë - Aragon)
Söta, glada, galna Dobby (Zoë - Peppar)
 
Härligt att se alla framsteg - både i lydnaden och i ringen! Tack Vibeke för att du kom med söta Niña och var med oss och tränade (trots att jag glömt att ta med mat!). Du är verkligen en STJÄRNA!!
Och TACK alla ni andra som kom. Det är sååå kul att träffa så många av "sina" hundar och så fantastiskt att ni alla ställer upp på alla tokigheter jag hittar på :).
Jag lyckades tyvärr inte få med alla på bild. Men förhoppningsvis kan jag komma och träna fler gånger och vara flitigare med kameran!
 

Vårt trista 80-talshus har fått sig ett rejält ansiktslyft. Min duktiga man kan inte bara byta tangenter, köra snabba bilar och spela ett gäng olika instrument. Han kan renovera också! Ett par väggar har försvunnit och alla de fula tapeterna är borta. Nu känns huset som vårt :) Kök, tvättstuga och badrum återstår - men man kan inte få allt på en gång!

Vill ni träna nästa vecka också? Vi ses söndag 8/9 kl. 10.00 utanför Filbornaskolan här i Helsingborg. Vi tränar utställningsträning för de som behöver det och vardagslydnad för resten. Helene tävlar på söndag så hennes träning ligger på lördagen kl. 10.30.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar