tisdag 16 december 2014

Årets sista utställning

I fredags trotsade jag stormen - som aldrig kom - och åkte till Stockholm för att gå på utställning. Med mig hade jag Bella och Shandi och huvudsyftet var faktiskt att umgås med mina släktingar. Jag hade förmånen att få bo hos Karin och Hasse på Kungsholmen. Så himla mysigt det är i S:t Eriksområdet!
Hos Karin och Hasse bor Freja - som var måttligt road av besöket. Som tur var tyckte hon mer om mig än om hundarna.
Utställningen, som var på lördagen, var väl ingen hit direkt. Kön till parkeringen var så lång att jag fick ge upp och åka till Jill som bor i Älvsjö och be henne köra dit mig. Då var jag så sen att jag missat hela hanhundsbedömningen. Trist eftersom jag sett fram emot att se hanarna... BESVIKEN!
Domaren gillade nog Shandi, men hon gillade Maritas Lisa mer. Så är det ibland.


Som vanligt skötte sig Shandi exemplariskt i ringen. Hon ÄLSKAR att visa upp sig. Springer med ordentligt driv och står som en stenstod. I LOVE HER! Hon blev till slut 3:e bästa tik och kan återigen stoltsera med titeln "Årets utställningsperro". I år med helt ointagbara 75 poäng. Förra året hade hon 73 poäng.

Gamla Bella fick också hänga med. Hon var mycket busigare och skällde lite när vi sprang. Troligen för att hon är ovan vid utställningar och inte riktigt vet vad som förväntas när hon springer. Men det gick över förväntan. Hon blev 3:e championtik med excellent. Inte så illa av en 10-åring.

Jag hann med att klippa Wilma också - och då fick jag träffa Micke, Jill, Victor och Philip (Micke är min kusin). På kvällen följde Victor med mig till Karin och Hasse (som är hans farmor och farfar) och dit kom också kusin Åsa med familj. Riktig släkthelg!

Shandi börjar nog löpa vilken dag som helst. Vi väntar med spänning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar