söndag 24 maj 2015

Träning, valpträff och Tecla

Jag åkte till Helene i morse för att träna lite - och för att vi skulle träffa Shandis valpar. Vilket väder! Helt underbart och superroligt att träffa huliganerna (som blev glada att se oss). Och träning i strålande sol är inte fy skam det heller!
 Shandi är som en bergsget. Klättrar gärna på det mesta.
 Snygg Igor var på hugget.
 Liksom Abbe (Aberlours This is it)
 Helene och Cocos (C.I.B - min enda - Aberlours Queen Jane - hon har en massa andra titlar också som hon är ensam om. Rallymästare t ex.)

 Mocca in action - det är mycket action.


Inte stilla många sekunder. Underbara - och väldigt jämna. Och tänk att Pia Erasmie måste ha fel. Hon påstår att hon har de bästa valpköparna. Det kan inte vara möjligt, för de har ju jag!

På hemvägen svängde jag in i Bjärred och tittade på Tecla. Jag möttes av en brun zeppelinare. Hahaha. Inget tvivel om att hon är dräktig!
 Hon är normalt sett en ganska slank tjej med markerad midja. Den är ett minne blott! Och hon har bara gått 5,5 vecka...

3 kommentarer:

  1. Kul att de är jämna och fina och fulla med liv. Skall bli kul att förhoppningsvis få se dem i höst!

    Så härligt, här finns en underbar liten kille också som längtar efter att få träffa sin uppfödare!! han är super social och helt vild och underbart rolig att ha och göra med på alla sätt och vis. Pappa Gunnar blir trött av den lille men har fått en stor motivation till att jobba och hans planer har ändrats lite, Agility och viltspår skall bli hans grenar. Ove skall få testa på lydnad och även agility och viltspår.

    Vad nästa kille får göra får tiden utvisa. Men det blir nog samma grenar som Ove om han får en hög energi :) Utställningsstjärna skall Ove bli också faktiskt :P

    Kul att ni haft en kul dag! Synd att jag inte kunde komma men blev lite långt att åka, skall ju åka ett par gånger i sommar tänkte jag :)

    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Aha! Nu förstår jag varför jag aldrig har haft en markerad midja. Jag är ständigt gravid.
    Här i Kalmar är det också strålande väder men kör vidare till min födelsestad idag. Tar med Tazzo till Västervik där doften av löptik kan ställa till det. Ginnis stannar hos min bror.

    SvaraRadera
  3. Åhh så härligt det ser ut. Tyvärr missade vi träningen i söndags, men kommer igen någon annan gång:)

    SvaraRadera