fredag 22 maj 2015

Tecla verkar väldigt dräktig och jag är nog snart beläst i överkant...

Tänk om jag kunde läsa något kul istället- eller något jag blev rik på...
Vad jag läser? Matte. Pedagogik. Didaktik.
Idag är befrielsens dag. Idag tryckte jag på skicka-knappen. Har jag tur kommer inget vändande mail med kompletteringar. Och har jag tur går tentan, presentationen och opponeringen på torsdag bra.
Sen ska jag ta tag i avslutningen på riktigt. För i år ska vi ha en vettig avslutning på skolan. Sådetså! Jag är ju numera lärare i rätt många ämnen. Musik är ett av dem.
Tecla börjar se ut som en korv uppifrån och när hon visar magen är den nätt rundad och alla juver är mörkt rosa och lite större än vanligt. Det innebär vanligen att tiken är dräktig, så jag utgår ifrån att det är så i det här fallet också! I mitten av juni är Tecla beräknad att valpa. Håll tummarna för ett gäng små söta brun/vita krullisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar