onsdag 7 januari 2015

Förblindad av skönhet...

Först av allt GRATTIS Freja, Smilla, Lexi och Cava på 2-årsdagen!
 Ibland kan man känna sig blind på båda ögonen. Helt förblindad av sin egen förträfflighet (eller i det här fallet mina djurs förträfflighet) och helt i avsaknad av objektivitet.

Jag älskar det som är vacker. För mig är Shandi det vackraste som finns. Hon är välbyggd, trevlig och rör sig som en gudinna. Ja, jag vet att det finns andra hundar som är lika vackra. Fast inte i mina suddiga ögon. Shandi är bäst. Underbarast.
 
På den här bilden kan man se att Jennys "Titti" är ganska lik Shandi i konstruktionen, fast på bilden står hon i en annan vinkel och lite mer ihoptryckt.
 
 

Lara är motsvarigheten på hästsidan. Graciös, som en gummiboll. Hoppar högt, rör sig vackert. Och är en underbart snäll och gosig varelse. Shandi i hästformat.
Maxine då? Jo, hon är lik Shandi. Jättefin. Men lite mindre och lite tyngre i konstruktionen. Och ännu trevligare än Shandi, för hon är mycket lugnare. Men hon är ju Alicias kärlek. Shandi är min.
  
 Och av någon märklig anledning har jag också de vackraste barnen. Mina fina <3!
Samt den absolut bästa mannen! Det är såklart hans förtjänst att jag har så vackra barn :-)

1 kommentar: