söndag 19 januari 2014

Nähädutack

Ingenting går att ändra och ingen kommer tillbaka för att jag deppar ihop. Så idag tog jag en nostalgisk djupdykning i gamla fotomappar. Åååå vad kul!


Tänk vad barnen vuxit! Hur gammal har jag då blivit?

Här är Bella 5 veckor. På tisdag fyller hon 9 år. Jag firade att vi skulle få ny hund med att bryta armen, men den hann läka till Bella kom :)

Jag var så himla ambitiös med henne. Jag tror att hon gick 10 kurser första året. Och socialtränade in i absurdum. Inte för att det behövdes för hon var världens tryggaste valp, men ut på stan skulle vi. Mitt i påskvimlet :)

 Alicia var ju inte direkt stor hon heller :)
 Och inte Annie heller
 Här fyller Alicia 4 år. I år fyller hon 13...

 Blommor från min 29-årsdag. Eller var det 40?
Så här såg det ut hemma hos oss 2006... Vi byggde om huset och levde i fullständigt kaos. Runt köksbordet och i Annies rum gick det att vara. Övriga huset var... ja ni ser själva! Mitt i denna röra fick Ola för sig att ställa till med fest för att jag nödvändigtvis skulle fylla år. Och dagen till ära gick kyl och frys sönder. Men det gjorde inte så mycket för pannan gick också sönder, så det var kylskåpstemperatur inne... Men vi överlevde det också :).
Dagen innan julafton såg det ut såhär. Då dansade barnen och sjöng "hurraaaa vi har golv - och soffa!" Stegen på bilderna leder upp till vårt sovrum. Så klättrade vi i ett halvår.
 
Tänk så skönt att vi inte har det så nu! (Men huset blev klart så småning om. Sen flyttade vi...) Nu är det varmt och vi har inga byggsågar och inga gipsplattor på golvet. Och vi slipper klättra på stege. Vi har det bra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar