onsdag 20 november 2013

Dåligt med uppdatering eller "vad är en bal på slottet"?

I lördags åkte jag och Shandi upp till Sara, Mikael och Leia på Tjörn. Sara och jag skulle vidare till Lilleström på söndagen och Mikael lagade god mat till oss på kvällen. Där hemma bor också killarna Kalle och Gunnar samt lillflickan Nissi (tror jag att hon heter). De har alla fyra ben. Kalle är född här hos oss och Gunnar hos Ulrika Calmegård. Gunnar är Ulrikas och min foderhane. Sicken kille :) Jättetrevlig och supersöt. Nissi är en katt. Några bilder? Nja, det är väl dåligt med det.

Den första är från i somras. Den med Kalle och Gunnar har jag stulit av Sara och den väldigt mörka med Gunnar tog jag själv...


 
 
På söndagen skulle då Sara och jag till Lilleström (Dogs4All) och springa vänstervarv. Det kunde vi ju struntat i. Vet ni hur långt det är till Lilleström? Ja, just det. Skitlångt! 
Den i våra ögon rätt inkompetente domaren tyckte att våra hundar var skitfula. Det tyckte inte vi. Vi hade snygga hundar med oss både dit och hem. Så det så! Men i ärlighetens namn var hanen (Ferrylands Amadeus Amadeus) som vann jättefin. Tiken som blev BIM bajsade mitt under pågående bedömning.
Inte så snyggt.
 
Det slog mig att Shandi också bajsade i Letohallen förra året (min hund har lite svårt att bajsa på okända platser... eftersom vi sov ett par timmar i bilen blev det ett par varv runt den enorma parkeringen tidigt på morgonen - det passade inte damen). Men inte under pågående bedömning. Pinsamt ändå. Men kanske nödvändigt för att bli norsk vinnare? Det blev hon ju då. Förra året alltså. I år blev hon dansk vinnare. Men inte i Lilleström...
 
Jag måste medge att det är lite svårt att få tiden att räcka till. 100% jobb, 75% studier, barn, hundar och allt annat är lite i mesta laget - men det är över 17/1. Då har jag förhoppningsvis tentat klart.
 
Idag  var jag och ögonlyste det här lilla lakritstrollet. Vilja (Aberlours My Love). HD A, öga ua. Jättesöt liten tik. Jag har i ärlighetens namn haft mina funderingar över denna skälliga hund (hon vaktar), men idag visade hon upp en väldigt social och trevlig sida. Hälsade gladeligen på alla som kom in på kliniken. Trevligt! Kanske blir det en kull valpar efter henne framöver.
Vilja är efter Wilma, Bellas dotter. En tik som jag tycker oerhört mycket om. Hennes pappa heter Zigge (Calmigos Diablo). En ståtlig och trevlig kille i sina bästa år (med väldigt gullig familj - underbara Hagar & Jonny och deras barn). 
 

2 kommentarer:

  1. Ha ha, ja hon heter Nissi!! tack för en trevlig helg och helt klart kunde vi struntat i Norgeresan och Tränat hund ordentligt i stället! men vi gjorde inte det och fick en mycket trevlig social stund istället.

    Gunnar är en lite diamant och ja Kalle må inte fallit den domaren i smaken men vi gillar honom skarpt här hemma trots problem med gruppmoment :)

    Klart vi hade de finaste hundarna med oss hem ändå, ser mycket fram emot Gunnars utveckling och nu skall jag lära mig att ställa ut också ju! Blir kanon det ses till första advent helgen :)

    Härligt att Vilja visade på en så fin attityd, klart hon skall ha små puppisar!!

    Kram
    Sara

    SvaraRadera
  2. Jag tror det var du som sa´ att du var en dålig förlorare. Kul att du i alla fall hittar andra perros som du tycker är fina trots allt. Nu vet ju jag också att Shandi, Kalle, Gunnar och allt vad de heter är jättefina.
    Jag har en här hemma också som börjar få lite päls på kroppen dessutom.
    KRAM!
    Är det ALDRIG utställning på denna kanten (förutom då Ronneby)? Det går att få god mat här också. Så det så!

    SvaraRadera