söndag 8 april 2018

Första gänget är här!

Det var lite panik i lägret då Farins valpar dröjde sig kvar i magen betydlig längre än jag trott. Jag hade annat inplanerat under helgen och hade iskallt räknat med att allt skulle vara klart... och det var det också även om det var "fem i tolv". 

NIO fina valpar hade Farin i sin stora mage. NIO jämna, fina och väldigt alerta små krabater. Hon är en väldigt duktig och omsorgsfull mamma 💗. Nu väntar jag på att även Maxines valpar skall behaga lämna det varma och ombonade och titta ut i världen. De hade den goda smaken att vänta så att vi hann hem - men nu får de gärna komma!

Om ni väntar på valp är det ingen idé att ni ringer eller mailar nu. Jag hör av mig om några dagar. Alla hanarna och två av tikarna är födda med stubb eller kort svans.
 valp 1, hane
 valp 2, tik
 valp 3, hane
valp 4, hane
 
valp 5, hane
 valp 6, tik
 valp 7, tik (lång svans)
 valp 8, tik (lång svans)
 valp 9, hane


1 kommentar:

  1. Grattis! Farin och Maxine såg så fina ut i fredags när jag såg dem, tjocka och goa.

    /Ylva

    SvaraRadera