måndag 20 februari 2017

Tacksamhet

Idag känner jag tacksamhet. Kanske inte glädje, men tacksamhet. Jo, glädje också för jag tycker att även Shandi börjar runda till. Och det finns såklart mycket att vara glad för.

Det är tragiskt att det tagit så lång tid innan det hände något. Tragiskt att det skall behövas så mycket påtryckning från betydelsefulla människor innan det händer något - att unga tjejers röster inte har någon betydelse. Ni som känner mig vet vilken jobbig tid vi hade i stallet för ett år sedan ungefär. Det är tack och lov över sedan länge.

Men jag är oerhört tacksam över att ponnymamman (www.ponnymamman.se) uppmärksammade ett beteende så många varit upprörda över en lång tid. Så tacksam att även Silverbjälke uppmärksammade detta - och framförallt att de kräver ett förändrat ställningstagande. Oändligt tacksam att förbundet verkar lyssnat på detta. Och så glad att landslagsryttaren Niklas Jonsson röt till.
Kanske, kanske kan vi äntligen hoppas på någon typ av kvalitetssäkring, eller är det att hoppas för mycket?

Jag känner varken ponnymamman eller Silverbjälke personligen men de är mina nya idoler. Tack för att ni finns. Tack för att ni gör skillnad. Tack för att ni ger hopp. TACK.


Men jo, jag känner glädje också. Jag är jätteglad för Jörgen Larssons skull för att han får rida på Horseshow. Grattis Jögge!! By the way, Jörgen är en sån där hyvens kille som brinner för sporten, som jobbar och sliter, som rider 1000 starter om året, som delar med sig av sina kunskaper som tränare, som alltid är juste mot alla och som det aldrig går rykten om. Jag gillar verkligen Jörgen! Fler killar som Jörgen i ridsporten tack!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar