lördag 25 april 2015

Lugnet lägger sig...


Igår hann jag placera om Shaggy två gånger (ja, faktiskt...), besiktiga valpar, fixa klart alla papper och göra allt annat alla gör en fredag kväll. Jag missade att ta bild på Shaggy - men han var så roligt klippt så det spelar ingen roll. Han är en väldigt trevlig hund så jag hoppas att Ulrika m. fam. trivs med honom. Annars får han komma tillbaka så gör vi ett nytt försök!

Och så kom då D-day. Det blev dags för valparna att flytta. I rask takt har de lämnat oss och kvar är bara lilla Ove som får stanna till imorgon då Sara kommer hem från viltspårskurs i Stockholm.

Rosanna, som nu ska heta Majken, (kom jag ihåg att fota så det blev bild) ska bo hos Inger och Micke med familj i Svedala. Inger är kompis med Jane som har min Salsa från Mc Cartneykullen. Jättekul!
Helene hade såklart bråttom att få hem Africa också. Vad hon heter? Ja, det undrar jag med! Under tiden kallar jag henne "Gittan". Det fick bli en arrangerad snabbild när de kom hem. Cocos och Ceasar ser klart missnöjda ut.
Buster (Hold the line) har flyttat till Kerstin och Jörgen i Veberöd. Där bor också Nelson från min Gesslekull.
 

Bosse (Georgy Porgy) bor i Bjuv med Anette och Mats.

Helene meddelar också att Africa numera heter "Mocca". Det är ju inte lika kul som Gittan, men det får väl duga... ;-)

Igår var Ing-Marie, Åsa och jag i Roskilde för att få Igor till Dansk Champion och Maxine crufts-kvalificerad (tja, ett cert hade väl också suttit fint).
 
Mission fullfilled. Två cruftskvalificerade och en dansk champion. Och tre frusna kvinnor.
 

1 kommentar:

  1. Lugn Susanne! Det är kanske nya valpar på gång. Eller? Hoppas det går bra för Shaggy. Cocos, Ceasar och "Gittan" haha. Nu får Helene med familj snart bestämma sig. Inte sjutton passar namnet Gittan in med gossarnas namn.

    SvaraRadera