måndag 27 oktober 2014

Maxine och Tazzo har debuterat i ringen

I fredags kom Margareta och Tazzo hit och hälsade på. Ginnis fick stanna hemma hos Ingmar - och lika skönt tyckte han troligen att det var! 
Eftersom vi skulle på utställning i Hässleholm igår tyckte vi att det var lämpligt att träna lite innan. 
Det är nog en ganska vanlig missuppfattning att utställning inte är något man behöver träna till. Eller att det kräver mindre träning för att ställa ut sin hund än att t ex tävla rallylydnad. Bilden ovan är på Igor (Aberlours Yesterday) och matte Ing-Marie. Det är ingen slump att han står så snyggt. Det ligger många timmars träning bakom det. Men visst är han fin! Bilden är från Tvååker 2013.
Jag vet inte hur många timmar jag lagt ned på att utställningsträna Shandi. Inte för att hon någonsin har ogillat det - men för att ha chans att vinna. För mig är utställning lika mycket tävling som alla andra tävlingar - ja faktiskt mer. Jag har tävlat rallylydnad fyra gånger. Vi har fyra godkända resultat. Jag är verkligen inte nöjd med de tre sista gångerna när vi hade under 80 poäng - men jag hade ju heller inte tränat...

Som tur var kom som sagt Margareta redan på fredagen - så att vi hann träna. Och det visade sig att det lönade sig. 


 Konkurrensen var inte mördande (det var bara en perrovalp till), men Tazzo och Maxine var de enda som fick Hp. 
Det slutade med att Maxine blev BIR-valp och Tazzo BIM-valp.
Så otroligt självbelåten jag ser ut :-) Det kan man väl få vara med två så fina valpar? Inte bara fina - fantastiskt trevliga också :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar