onsdag 30 juli 2014

Sommaren är kort...

Men i år har den sanneligen inte regnat bort!

I skrivande stund regnar det faktiskt lite, men det gör inte så mycket eftersom vi inte sett en droppe på så länge jag minns.

Det har varit en händelserik sommar. Vi har haft förmånen att ha Vilja och hennes fina valpar större delen av sommaren. Söta, roliga, trevliga (och skälliga) Vilja <3
Margareta och jag tog en tur till Spanien där vi lämnade tillbaka Marcial och hämtade en valp till Margareta (och gjorde lite annat också). Det var en minst sagt spännande resa där vi höll på att missa flyget både dit och hem... Det tog några dagar att varva ned från det äventyret för oss båda :-)

Både Raúl och Juan är otroligt trevliga killar!

Alicia och jag har varit på Gotland
Hundarna njöt av den stora tomten och närheten till havet. Min pappa kastade gärna både pinnar och kottar.
Här sitter vi i min mormor och morfars hus på Adelsgatan i Visby, som numera är kafé. Jag missar aldrig tillfället att beöka "Skafferiet" både för nostalgins och det goda fikats skull.
Vi har besökt Falsterbo Horse Show för att titta på tjejernas idol, Viccan, som här ovan i den stulna bilden rider stoet Rachel som står i vårt stall. En fantastisk tjej och en fantastisk häst! Laget tog SM-silver. Stort!

Vi har i en jobbig och lite långdragen process med flera inblandade köpare sålt flickornas ponny. Det blev till slut jättebra, men det började inget vidare med köpare som bestämde sig och sedan ångrade sig och strulade.
Hitch flyttade till en fantastisk familj utanför Vetlanda. Det har fällts många tårar här hemma, för både vi och flickorna saknar vår underbara ponny. Snällare djur finns inte.
Eller, jo kanske. Den nya hästen, Lara W, är nog faktiskt lika snäll. Och så vacker! Ett 6-årigt Holsteinersto med fin stam. Tjejerna säger att hon är pigg och framåt, välutbildad för åldern och rolig att rida. Det låter bra tycker jag (fast jag inte kommer att få rida henne, det kommer inte att finnas utrymme för det!).
Jag har tävlat rally. Bilden är från Bjuv där Shandi fick sin titel RLDN och Bella fick 95 poäng. Bella har en tävling kvar till RLDN. I augusti kör Shandi och jag fortsättningsklass. Funderar på att börja träna snart... det är väl snart augusti?
Vi har passat prinsen. Gulleprinsen sov över när mamsen var på fest. Det gick galant.
Valparna var inte så många - men de var/är FANTASTISKA. Lilla Maxine är kvar hos oss tills vidare i alla fall. Ola vill inte ha fler än två hundar (det vill egentligen inte jag heller), men hon är så ljuvlig att jag bara inte kan göra mig av med henne. Vi får väl se hur det blir...


Att vi vann perrospecialen har väl ingen missat. Min fantastiska, vackra, roliga, arbetsvilliga hund. Hon har allt och lite till. Once in a lifetime.
Jenny, Frans och Ville kom och hälsade på oss häromdagen. Underbara killar (och härligare mamma och vän än Jenny är svårt att hitta). Jag är stolt gudmor till Ville. Lite dålig är jag väl på mitt uppdrag... Hälsar på för sällan och den där bönen jag skulle ha i plånboken... Jag tänker på dem ofta och hela familjen har en speciell plats i mitt hjärta. 
Ola och jag åkte till Karlshamn härom dagen till Margareta och Ingmar. Vi blev bjudna på storslaget fika och jättegod mat. Samt lite myggbett och bad för hundarna. Jag bjöd på kortare frisyrer. Shandi gillade inte Tazzo med lång päls, men när han blev naken blev hon som förbytt!

Vi har hunnit med en massa andra saker också. Klippt en del valpar, haft besök av vänner, Ola har byggt en studio i garaget (vilket innebär att jag alltid har livemusik och coverband här hemma allt som oftast), besökt stranden etc.
Återstår nu gör tredagars "träningsutställning" i Jönköping i helgen. Tja, träning inför WDS i Helsingfors nästa vecka. Med mig har jag "Snygg-Uffe" och Shandi och Uffe och jag behöver träna. Shandi får hänga med "på köpet". Till Helsingfors åker jag med Randi som jag träffade på inoff utställning 2005 när Bella var valp. Randi hade då också en Bella med sig som var lika gammal och lagottoflicka. Sedan dess har vi följts åt lite. Kul!


 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar