söndag 4 maj 2014

Långhelg med besök och överraskningar

Det har varit gott om lediga dagar på sistone. Och det går snabbt att vänja sig vid att vara ledig (fast jag alltid vaknar i ottan ändå). 

Min kära bror med familj kom och hälsade på. Det är alltid så härligt att ha dem här. Tänk att jag kan tycka så mycket om samma bror som jag var i konstant bråk med när vi var barn...

Som vanligt har jag dåligt minne och dagarna flyter ihop - men på torsdagen vet jag att vi gick ut och gick en sväng. Jag hittade syrener i blom - ett härligt sommartecken. 
En tråkig överraskning var att vår pappa fick en stroke i onsdags. 
Det kändes inte så bra att vi alla var så långt bort och mamma var ensam med eländet. Tack och lov är det redan lite bättre även om han är trött och lite medtagen. Talet och minnet var påverkat - men det går åt rätt håll.   
På kvällen fick jag köra Alicia och Hitch till hoppträning i Skyrup. Fantastiskt ställe vackert intill en sjö. De passade på att hoppa lite fasta hinder och Alicia verkar fått blodad tand. Fälttävlan? 

På fredagen besöktes Lakritsfabriken, Väla 

och gofika på Pålsjöpaviljongen. Mysigt :)

På lördagen åkte Jonas och Towe till Louisiana. Då passade Kata, Sanna och prinsen på att komma. Finbesök från huvudstaden m a o.
Sanna hade såklart med sig Zoës son Hugo och hans pappa Peppar. 

Prinsen gillade Alva och Albin.

Tyvärr har allt roligt ett slut och frukosten i morse blev sista gemensamma måltiden innan det blev dags för familjen att styra kosan mot Strängnäs. 

Det är tråkigt att inte kunna ses så ofta (pga avståndet) med det är desto roligare när vi väl ses. Enda fadäsen under helgen var min matbeställning lördag kväll. Jag vet inte hur jag tänkte men det blev alldeles för lite sushi... Nåväl, vi överlevde. Tack söta lillebror och Towe för att ni kom! Jag längtar tills ni kommer nästa gång.

Lite valpbilder också. Snart 7 veckor:
 Boss
Zam
 Morris
 Farin
Angie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar