tisdag 11 mars 2014

Strängnäs Int

Vi åkte till Strängnäs fredag efter lunch för att hälsa på lillebror med familj och gå på hundutställning. Jag fick äran att låna med mig "Uffe" (Aberlours Don't Stop Me Now). En mycket trevlig och stilig herre i sina bästa år (1).

Vi hann med att umgås med släkten, titta på valpar, titta på innebandy och gå på utställning. Tyvärr hann jag inte hälsa på några vänner i Strängnäs (har inte så många kvar, men min kära vän Erica bor där fortfarande).

Jag var garanterat världens bästa faster när Alva (min brorsdotter) och hennes kompis fick följa med och titta på valpar, föl, hästar och hundar.

Hästarna var lika populära som valparna. Tokan och Annie gillade varandra - och tänk att Socker blivit så stor! Hon var bara 6 månader när jag hämtade henne i Danmark och det är mer än 3 år sedan!!
  Albins lag vann som tur var matchen när vi var och kollade.
Uffepuffe skötte sig utmärkt på utställningen. Han är väldigt trevlig men har haft synpunkter på hanteringen innan. Det var inga som helst problem när vi fick träna lite :)
Tyvärr har jag inga bilder på Freja. Men hon behöver träna lite på utställningssituationen som hon inte är van vid.

Vann gjorde Marcial de Aronagua. Uffe fick CK men blev inte placerad. Bästa tik blev Pias "Amanda", dotter till Marcial och syster till "min" Winnie. Grattis Pia!
Tack för en trevlig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar