söndag 23 februari 2014

Sportlovet till ända...

OJ vad fort det gick! Hade jag lov? Jo, det hade jag nog...

Jag skyndade mig på att bli frisk så att jag skulle orka ta emot besök :).
Margareta och Maggan hade ju lovat att komma hit på måndagen. Så det gjorde de!
Fast först åkte jag till Malmö på söndagen och tränade lite med Helene & c/o. På vägen hem hämtade jag söta ZsaZsa som bott hos oss en vecka nu. Det är väl ingen tvivel om vem som är hennes mamma :)
Före och efter klippning.
 
Så kom då Margareta och Maggan (på måndagen). Ginnis fick sin sedvanliga klippning. Stackarn, han tror att detta är ett tortyrställe.
 Hundarna blev lyckliga över lite fler kompisar :) Bella hade fullt sjå att leka polis.

 Bella gillade Maggan. Eller i alla fall hennes jacka... GRRRRR. Tur att hon "bara" åt upp fickan från insidan... Vet inte hur många jackor hon slaktat!
 Så värst bra fotograf är jag inte precis... Detta var den bästa bilden på Maggan.
Och jag vet att Margareta kommer att skriva ett långt blogginlägg om mig för att jag lägger in den här bilden på henne ;) Men det var den enda jag hittade... Tack för att ni kom! Det var väldigt trevligt.

 ZsaZsa och Shandi kämpar om min närhet och uppmärksamhet.
På tisdagskvällen fick jag låna Uffe, så vi åkte på utställningsträning för att förbereda oss inför Strängnäs och Malmö. Han tyckte väl inte att det var det roligaste han gjort. Men på onsdagen kollade vi på ponnyhoppning. Det var kul.

 
Det här var vad vi såg. Fast det var inte så suddigt i verkligheten. Nej, fotograf är inte ett yrke för mig... Det är Alicia som hoppar. Hindret är 120 cm och hästen är 140 cm. Jag hade inte kunnat hoppa 150 cm trots att jag är 170!
Självklart kom prinsen och hälsade på också. Han är helt oemotståndlig nu. Eller nu också.
 

Så här såg Zoë ut efter 4 veckors dräktighet. Nu har hon gått 5 veckor och är jämntjock. Hennes vanligtvis så smala midja är borta.

 

Katarina tyckte också om ZsaZsa. När Zoë bestämde sig för att tycka att hon var ok så var det nära att Kata tjuvade med sig det lilla bruna djuret hem :). Imorgon åker hon hem till sin familj igen. De har nog saknat henne jättemycket - fast vi kommer att sakna henne när hon åker. Hon är LJUVLIG. Samma fantastiskt glada temperament som Zoë, men lite lugnare (man blir inte knockad av hennes pussar som man blir av Zoë). Hon verkligen älskar alla. Söta ZsaZsa! Tack för lånet, Malin & Per. Vi lånar henne gärna igen.

1 kommentar:

  1. Jag är bäst på avstånd Susanne! Det blev ett bra kort således. Fint ord det där - således - undrar hur många som användet det. Trevligt hade vi i alla fall trots att jag bara syns dubbelvikt men det berodde inte på vinet utan på ZsaZsa sötnos.

    SvaraRadera