söndag 27 oktober 2019

Dåligt med bloggande...

Just nu händer det inte så mycket. Jag jobbar mest och de stackars hundarna får nöja sig med stadspromenader och en och annan tur till gården där markarbetet har pågått under hösten. FÖRHOPPNINGSVIS påbörjas bygget inom kort. Jag drömmer om att få flytta in till sommaren, men vem vet... det kan vara så att jag tillbringar juni månad på Gotland...
Här är vi i paradiset i augusti i år när mamma och pappa firade guldbröllop. På bilden min bror, svägerska, deras dotter Alva samt min Linda.

Vi bor i en fantastiskt fin lägenhet i stan. Tredje våningen utan hiss, fem trappor, femtio steg. Fyra hundar, fyra rundor om dagen - minst. Ibland tar vi två hundar åt gången = åtta rundor*100 trappsteg/runda... Ni förstår. Många steg i stegräknaren. Det är givetvis bra - men lite tjatigt...

Behöver jag säga att JAG LÄNGTAR EFTER MITT NYA HUS!?!?!?
Jag längtar efter mitt midnattsblå kök, tvättstugan med dubbla tvättmaskiner, min walk-in-closet. Men mest längtar jag efter att slippa springa i trappor. Att kunna gå ut utan koppel - och att kunna planera framtiden.

Jag kommer dock att ha valpar i vår. Jag har bestämt mig för att det kommer att gå. Hur - eller rättare sagt var - vet jag inte ännu, men det skall gå. Återkommer med mer info när det närmar sig.
Jag är så sugen nu. Den ena übertrevliga valpköparen efter den andra hör av sig. Pålästa, förväntansfulla och målmedvetna. Me like!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar