tisdag 9 oktober 2018

Bloggtorka

Jag tror att de senaste veckorna syns på mig. Många sömnlösa nätter gör att jag börjar känna mig trött och gammal... det har inte funnits tid eller tankar till att blogga.

Det har varit lite mycket bara. Tomtköp, husförsäljning, en häst till (Lagancho Flb - jättefin och trevlig. Ägs av fam. Göransson-Bonde, men skall ridas och tävlas av Alicia till i sommar var det tänkt).
Lägg till allvarliga sjukdomar.
Alicia (yngsta dottern) har varit jättesjuk. Hon är sjukskriven från skolan och hästar har inte varit att tänka på - vilket inneburit att Annie och jag haft väldigt mycket att göra. Hon är fortfarande sjuk och oerhört trött och medtagen, men det går åt rätt håll tack och lov. 

Och lägg till olyckor... 
Linda (äldsta dottern) råkade på tisdagen ut för en allvarlig olycka i stallet. Just nu ligger hon på intensiven, men hon kommer förhoppningsvis att bli återställd efter ett antal operationer. Jag är i chock... Det är hemskt att se sitt barn helt söndertrampad i ansiktet... Hästar väger ungefär ett halvt ton. Lilla älskade Linda. Det gör så ont i mammahjärtat.

Fler människor i min omgivning är också väldigt sjuka, vilket tär. Jag har (tyvärr kanske, när det inte uppskattas) en empatisk ådra så även om människor inte står mig nära gör det ont att veta att de är sjuka. De senaste åren har jag förlorat flera kollegor och elever. Sjukdomar och döden är den del av livet vi helst inte vill tänka på.


Nu blickar framåt. Huset är alltså till försäljning. Det gör framtiden oviss då vi inte ens påbörjat vårt nybygge. Vi är dock ganska säkra på vad vi vill ha. Ovisshet är jobbigt. Förhoppningsvis vet vi ganska snart om huset är sålt, för hur mycket och när det är inflyttning.
Vi har köpt en gammal gård, eller en stor tomt (1,5 ha) om man så vill (den gröna triangeln som jag försökt ringa in, en del av häcken är också vår). De gamla byggnaderna står kvar, men vi skall bygga nytt. Ett enplanshus planerat efter våra behov. Ola skall få en större studio och jag kan förhoppningsvis få utrymmen till valpar så vi slipper ha dem överallt. Hundarna kommer att få ytor att springa på. En av de gamla byggnaderna är en isolerad maskinhall. Den går att använda till vinterträning. Jag vill givetvis ha en egen apellplan också. Tänk att alltid kunna ha hinder eller rallyskyltar framme... Det är mycket man vill... Det tar tid att bygga så vi räknar inte med att kunna flytta in förrän tidigast till julen 2019.

Valpplaner? Ingen av tikarna har börjat löpa ännu. Förhoppningen är att vi skall kunna ha utflyttningen ur huset tidigast till sommaren så att det inte påverkar mina valpkullar. Men man vet aldrig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar