onsdag 27 juni 2018

Valpäventyret är slut och jag får ge mig ut på nya äventyr.

I måndags hoppade jag i bilen och åkte till Margareta i Karlshamn. Nej det gjorde jag inte alls. Det gick av gammal vana att skriva så. Margareta har flyttat till Bläsinge på Öland, så det var dit jag åkte. 
När jag kom fick Margareta sticka iväg till veterinären med katten Julle som skadat en tass. Under tiden passade jag på att klippa Tazzo och Ginnis. 


Shandi tyckte nog inte att hon har tillräckligt med päls eftersom hon la sig nedanför bordet...


 Huset var rött och omringat av blommor. En mysig "innergård" där hundarna kunde strosa runt. 
 Ginnis föredrog att sitta i hammocken. 
När Margareta kom hem med Julle - som hade ett bett i tassen och fick antibiotika och smärtstillande - tog vi en promenad längs stranden. Hundarna uppskattade det som synes!

 Tasso uppskattade det allra mest. 

På kvällen bjöd Margareta på både mat och vin. Gott! Vi - jag, Shandi och Maxine sov över. 
Maxine har lätt för att koppla av!

Innan jag åkte hem igår så gick Margareta och jag en promenad. Den blev väl lite längre än vi tänkt oss eftersom vi glömde kolla att det var en slinga - vilket det inte var. Vi fick vända efter några km och gå tillbaka. Hundarna var trötta och törstiga - men jag var nöjd över många steg i kroppen (men jag blev rädd på tillbakavägen när jag trodde att vi mötte ett gäng tjurar... det kan ha varit kvigor - men de kan vara rättså besvärliga de också!).
Det var fint där vi gick. Jag har glömt vad stället hette - men mysigt var det.
På hemvägen köpte jag lite Öländska grönsaker och jordgubbar. I Växjö stannade jag till hos Maggan och fick mat och kaffe.

TACK båda mina Margaretor för er gästfrihet och trevligt sällskap! Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar