lördag 18 mars 2017

Vilken dag...

Hemma efter en härlig dag på Sydskånska kennelklubbens Internationella utställning i Malmö Mässhallar.
I ärlighetens namn tyckte jag att Tazzo var väl förtjänt av sitt BIR och att en välpälsad Buster (Aberlours Hold The Line) fick certet var fantastiskt roligt. Men när ALLA hundar får Excellent och CK är det faktiskt inte så kul. Det blir liksom inte lika mycket värt med ett CK när alla får det, oavsett hur de ser ut eller hur de sköter sig. Grattis till Louise som blev bästa tik med "Tess".

Nåväl, Tazzo blev BIR och lilla Vimsa (Aberlours Harvest Moon) blev BIR-valp i stenhård komkurrens med Kanel. Domaren älskade dem båda ("stunning puppy", "lovely puppy") men valde Vimsa som hon tyckte hade bättre front. En väldigt bra dag alltså - som bara skulle bli ännu bättre.
Jag trodde jag skulle slå volter av lycka när Vimsa sedan går in i finalringen och vinner hela alltet... Det var minst 50 valpar i finalen och till att börja med shortlistades 11 st. När 4:an, 3:an och 2:an var placerade började jag slappna av. Vad är oddsen liksom? Men döm om min förvåning...
BIS-VALP!! 
Så himla kul! Stort och hjärtligt GRATTIS till Jonna. Jag är så glad att du fick en fin hund! Nästa år åker vi till Puppy of the year på Grand Hotel!
Ytterligare en bild från BIS:et

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar