onsdag 30 december 2015

Tack för 2015, jag ser fram emot ett nytt 2016!

2015 hade med sig mycket fantastiskt.
Shandi fick sin första kull. 5 söta valpar som alla hamnade i de allra bästa familjerna. Trots ett halvårs "mammaledighet" (och i ärlighetens namn inte det bästa skicket efter det) delar hon förstaplatsen på "Årets perro".
Maxine har under året fått tre cert. Hon är den ljuvligaste hunden jag vet med sitt sorglösa temerament. Hon är dessutom liten och väldigt fin att se på.

Alicia och Lara har haft ett bra år. De tog sig till SM och Alicia har flera felfria rundor i 120. Det är väldigt bra tycker jag. Sedan slutet av september har väl inte hästlivet tillfört så mycket energi. 
Jag konstaterar att i "hästbranchen" (och i "hundbranchen") finns de mest småsinta och de elakaste människorna. 
Att utnyttja sin position på det nedrigaste sättet... 
Jag vet inte hur man kan få för sig att straffa en 14-åring för något hon inte gjort... 
Jag kallar det mobbing, dåligt omdöme och amatörmässighet. 
Jag är så besviken över att människor jag sett upp till uppför sig så illa. Det är kanske det värsta. Att bilden av människor jag känt, tyckt om och sett upp till verkligen inte stämde. Det plockar såklart fram mina sämsta sidor också...
Det, tillsammans med mina studier, har nästan tagit kål på mig i höst. Nu är det dags att ta nya tag och lämna det bakom oss. 
Det pågår en polisutredning. Jag hoppas att den leder till ett resultat. Det finns inga vinnare, det handlar bara om att begränsa antalet förlorare. 

Tecla och Amadeus fick fem fina valpar de också. Även de hamnade i väldigt bra familjer. 

Trots att tanken var att jag inte skulle åka på så många utställningar och inte resa så mycket konstaterade jag idag, när jag satte ihop redovisningen för året, att resekontot sprack någon gång i april... Jag har hunnit med resor till Norge (tre stycken), Danmark, Spanien, Gotland och stora delar av Sverige. De allra flesta hundrelaterade.
Från Norge kom den här söta tjejen.
Min fina Spanien-importerade foderhane Tazzo lyckades med att bli BIS på perrospecialen. Inte illa pinkat av en 1,5-åring.
Nu är det snart Cavas tur att bli mamma. I skrivande stund är det dag 60 och hon pustar och stånkar, men verkar inte ha några planer på att klämma ut sina små. De såg 3 på ultraljudet. Jag gissar på att det är minst 4.

Väl mött 2016! Jag ser fram emot ett nytt, fräscht år. Det kan bara bli bättre...

2 kommentarer:

  1. Gläde och sorg blandas hela livet. Glädje över fina hundar och jag hoppas på ett tredje cert för Tazzo efter hans tvåårsdag. Sorg över simpla människor som saknar moral och empati. Glädje över sanna vänner som berikar ens liv. Du tillhör de sistnämnda! Kram och Gott 2016!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen! Det gör verkligen du med! Önskar dig och de dina ett fantastiskt gott nytt 2016. KRAM

      Radera