tisdag 3 mars 2015

Djupdykning

Jag borde göra en djupdykning i pedagogik och didaktik... Men istället fick jag för mig att studera genetik. Mycket mer spännande ;-)

Färggenetik är det svåraste som finns - men efter denna djupdykning konstaterar jag att både Shandi och Gunnar har dubbel uppsättning av si-locus (sisi) och alltså får valparna samma teckning - det som kallas "irish spotting". Min favoritteckning :-)
Alla valparna har mer eller mindre den här teckningen. Vit bläs, vita tassar, vit mage, vit svanstipp. Någon har krage. JÄTTESÖTA! På bilden de två tikarna.

2 kommentarer:

  1. Jag fattar inget om genetik men valparna är jättefina. Helt i min smak. Behöver du däremot hjälp med ngt annat står jag till tjänst.
    Hälsningar från högskoleadjunkt i pedagogik och didaktik

    SvaraRadera
  2. Underbart :) jag älskar den teckningen är den finaste som finns :) Hoppas på att dessa små under blir fina exteriört också!!

    Jag borde också göra annat typ sköta mitt jobb, men hade ingen lust så letade höst resa istället !!!

    SvaraRadera