måndag 3 november 2014

Törs jag tro att det är sant?

Vilken fredag det blev! På morgonen körde jag upp för mitt nya körkort. Trots att det "bara" var en uppkörning med släp var jag lite nervös och inte helt säker på att jag skulle passera nålsögat. Men det gjorde jag och kan även i fortsättningen köra släpet - fast med vilken bil jag vill. Ola har beställt ny bil åt mig och den bilen är för tung för att dra vårt släp med vanligt B-kort. SKÖNT!

Sedan skulle vi helt plötsligt skriva kontrakt på vårt hus. Ja, alltså sälja Rydebäckshuset som vi flyttade från för 3 år sedan och haft uthyrt sedan dess. UNDERBART! Vi fick vad vi begärde och de flyttar in i februari när hyresgästerna flyttat till sitt nya hus. Poolen på bilden ovan saknade vi mycket i somras. Förhoppningsvis kan vi bada i pool här på Sockengatan nästa sommar.

Sedan kom mailet med Timjas prcd-PRA resultat. YES! Hon är clear!! Det innebär att jag har större valmöjligheter när det gäller hanhund. Toppen! Underbara, supertrevliga Timja - inte bara trevlig utan snygg och frisk också!

Det kändes som om vi vunnit på lotto - tredubbelt. Det kan jag dock berätta att vi inte har. Däremot har motgångarna lättat lite - och även om det är tillfälligt är det väldigt skönt! Vi firade med en resa till Strängnäs, till min lillebror med familj. Det blev en härlig helg med släkt och vänner. Jag träffade min barndomsvän Erica med familj. Jättemysigt. Det spelar ingen roll att vi inte ses så ofta - när vi väl ses är det som om tiden stått stilla. Love ya' sis!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar