måndag 24 mars 2014

Tänk att helgerna bara susar förbi... varning långt inlägg!

Den här helgen fick vi finbesök :) Karin, Hasse och Freja kom och hälsade på. Några bilder på Karin och Hasse lyckades jag inte med, men någon på Freja har jag nog. I alla fall från söndagens utställning.

På lördagen var Karin och jag hembjudna till familjen Edvardsson på syskonträff. Nej, varken Karin eller jag har några syskon här i Skåne, men Freja har. Det var en mycket trevlig tillställning. Vi började med en tur till fårhagen så att systrarna kunde leka.
Cava, Freja och Lexi

mormor Bella. Tur att Micke hade köpt bullar, för någon "bull-mormor" är hon inte direkt, Bella... 
Shandi är något mer intresserad av Bellas barnbarn.
Tusen tack Edvardssons för en trevlig dag och gott fika!
 
På söndagen åkte Freja och jag till Malmö. Vi skulle på hundutställning, något som Freja inte är jättevan vid - och att träna med en hund som bor 60 mil bort är ju inte heller det enklaste, men jag tyckte att det gick hyfsat i fårhagen. Hm...
Jag började med att ställa Uffe. Han och jag har hunnit träna en del så det gick enastående bra!
Även om inte domaren förstod att han var allra finast så tyckte han att Uffe var tredje finaste hanhunden :) Fina, stabila, trevliga Uffe. Jag gillar verkligen den killen! 
Helene ställde Donny. Han är också en trevlig kille, men föredrar att inte visa det för domare... Han morrade och fick ett VG. 

Igor skötte sig däremot exemplariskt - men domaren (som i mitt tycke inte verkade kunna så mycket om rasen - det stod likadant på alla kritiklappar, men det är en bedömningssport och domarn som dömer) gillade honom uppenbarligen inte, för han fick inget CK. Hm. SnyggIgor!
Söta Freja då... Jo, hon är jättesöt och jättecharmig. Men springa i ringen kunde hon INTE. Hon kunde galoppera och passa, men inte trava. Tyvärr kan man inte få mer än VG då - men till hennes försvar hann jag inte med att få ut henne innan eftersom Uffe var med i bästa hanhundsklassen. Äh, det blir bättre nästa gång.
Lexi fick både Excellent och CK, Cava fick nöja sig med VG. 
Söta Smilla fick Excellent sin korta päls till trots.  
Smillas syster Tecla (längst till vänster) blev andra bästa tik! Grattsi Ingrid!! Här är min grupp som blev bästa grupp med HP i konkurrens med sig själv - Tecla, Smilla, Lexi och Igor. Efter utställningen åkte Helene och jag hem och klippte Cava och Freja. De blev lena små sammetsflickor! Tack alla fantastiska valpköpare som ställde upp med era hundar!
Zoës chokladkorvar har hunnit bli 6 dagar. De växer så det knakar! Från vänster tre hanar två tikar :) De skall få sin egen sida snart.
Idag har vi varit och röntgad 5 hundar. Jag kan bara konstatera att det inte är några katastrofer. Innan SKK kommer med resultatet kan man ju bara gissa. Så det gör jag :) Observera att bokstäverna under ENDAST är mina mycket optimistiska gissningar!!!
B/A
A
Jättesvårt att se på den här tycker jag. B kanske... Vad tror ni?
 

1 kommentar:

  1. Det gör väl inget att Freja inte kan springa i ring. Hon springer i alla fall väldigt bra - och länge - rakt fram. Om det finns fåglar i närheten. Prova nästa gång att ha en liten låtsaspippi i pinne framför Freja i ringen. Söt är hon i alla fall!

    SvaraRadera