lördag 9 mars 2019

Stressiga dagar...

Efter ett lätt stresspåslag är det skönt med en LEDIG lördag (så när som på hästarna).
I onsdags flyttade Trixie och valparna hem till oss. Precis när vi kom innanför dörren kom kennelkonsulenterna och knackade på. Nu känner jag Birgitta och Bodil och blev glad att se dem, men schemat sprack liksom...

Sen tyckte jag att Doris ena valp plötsligt såg helt prematur ut. Eftersom Doris inte uppskattar när man pysslar med hennes valpar har hon fått vara ifred så mycket som möjligt. Nu blev jag dock tvungen att kolla ordentligt och insåg att han var döende. Sorgligt men det är sådant som händer. Jag blev förstås livrädd att det skulle vara någon smitta och började hysteriskt googla och ringa runt till veterinärer och erfarna uppfödare. Det jag var mest rädd för var herpes - men TACK Gunilla, Eva och Lilian som lugnade mig. Det finns inga tecken på herpes och inte heller någon annan smitta. 

Det verkar inte vara något som helst fel på den andra valpen. Han uppför sig som en normal femdagarsvalp och har redan dubblat sin vikt (900 g!!). 

Nästa stresspåslag var att båda tjejerna varit sjuka i veckan och igår var de jättesjuka. Båda två in till akuten igår kväll, Annie fick stanna med dropp, ultraljud och CT - men de hittade ingen förklaring till hennes magsmärtor och dåliga värden. Aicias värden var ok så troligen är det feber och brist på föda som gör henne svag, illamående och yr. Eftersom Alicia har två hästar blir det mycket jobb för mamman när tjejerna är sjuka och inte kan ta hand om hästarna själva... Igår gick allt i ett. Jag var hemma efter nio. Tack Agneta för att jag åtminstone kom ut på en ordentlig promenad!

Nya bilder kommer tisdag/onsdag på Dire Straitskullen. Ensamvalpens bild kommer på måndag. Han är från E.L.O-kullen och heter Aberlours Livin' Thing.


Trixie har lite mer att göra än Doris 💗. De är så SÖTA!
Calling Elvis
Sultans of swing
Money for nothing
Private Investigations
Walk of life
Love over gold
 Brothers in arms














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar