söndag 12 augusti 2018

Ronneby nat

I fredags hade vi bröllopsdag. Tänk att vi varit gifta i 22 år... 
Den här vackra buketten stod på bordet när jag kom hem från jobbet. 11 röda och 11 vita rosor. Just de blommorna jag hade i min brudbukett 💗. Min man han kan.

Trevligaste utställningsplatsen - eller åtminstone den vackraste - brukar vara Ronneby. Av den anledningen har jag för vana att åka dit. I år åkte Ola med, så jag bokade ett rum så vi kunde passa på att träffa Katarina och Jan-Ove. Italienskt och gott blev det i centrala Ronneby på lördagskvällen. 
Så otroligt kul att träffa dem igen!!
 Endast 8 hundar var anmälda till utställningen, en valp, 3 hanar och 4 tikar. Vann gjorde Fairray art by Zorrazo "Dado" som ägs av Erika Rutherford från Finland. Maxine blev BIM. 
Men det bästa var att Vimsa numera kan titulera sig SE UCH Aberlours Harvest Moon. Svensk utställningschampion (på första försöket sedan hon fyllde 2 år). Den vackraste perron jag vet. Ja, Sheldon konkurrerar också om den titeln. Väldigt vackra syskon!
Efter utställningen skulle vi åka till Ann-Christine och Peter Tofft för att promenera och äta lunch. Jag såg verkligen fram emot att träffa dem, Maggan & PA, Margareta samt Katarina & Jan-Ove. Det var väldigt dumt av mig att inte kolla om vi skulle åka norr- eller söderut, utan bara ta för givet att det var söderut. 40 minuter åt fel håll upptäckte jag misstaget och det var omöjligt att övertala min kära man att vända... Trist. Vi får njuta av bilderna och hoppas att vi ses en annan dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar