torsdag 10 november 2016

BIR i Växjö

Då var det den stora frågan, efter en veckas höstlov, skulle jag åka till Växjö eller Herning...

I Herning dubbelutställning med två vinnartitlar, i Växjö internationell utställning. Inget av det lockade jättemycket egentligen, så jag åkte till Växjö för att förhoppningsvis bättra på poängen i "Årets perro".

Det var ett klokt beslut. Visserligen var det bara tre anmälda hundar (plus två valpar) i Herning, men hur kul är det? I Växjö var det 29 anmäla (+7 valpar) - det är mycket roligare med konkurrens!
Och det gick vägen. Dessutom kunde jag sova i min egen säng och umgås med familj och vänner.
BIM El-Torero de Sincovic. Bali blev 3:e bästa tik, slagen av Petra Roholts supersöta Vera.
Det innebär att Maxine gick upp i ledning i Årets perro. Fast ännu kan ju mycket hända.

Årets största hundhelg återstår. Lilla- och Stora Stockholm. Det ska bli spännande. I alla fall på lördagen då Dan Eriksson dömer. Jag har aldrig sett Dan döma, men många utställare tycker att han är en väldigt bra domare. Jag har lyssnat på en föreläsning med honom och tycker att han verkar vara en oerhört sympatisk och kunnig person. Hur det än går skall jag hålla fast vid det!

Glöm inte söndag 20/11 då vi ses och promenerar i Käglinge kl. 11.

Vill du träna kan du göra det kl. 10 (med Helene, kostar 100,-). Jag bjuder på ngt lätt att äta (vi får se om det går att grilla). Ta gärna med en kaffetermos.
För den som undrar hur jag tänker fira min 29-årsdag... Det tänker jag inte. Vi åker till NY och promenerar i Central Park istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar