onsdag 10 augusti 2016

Allt roligt har ett slut. Även semestern...

Åter tillbaka i verkligheten. Tillbaka på jobbet efter sex sköna, avkopplande veckors ledighet. Ja, bara sex veckor. Jag skriver bara - för det är BARA för en lärare.

Jag jobbade längre än alla andra eftersom jag undervisade på sommarskolan. Det innebär istället att jag nu har dagar att plocka ut under året. Det känns bra. Det kommer jag att behöva!

De sista fyra dagarna tillbringade vi på Gotland. I underbara Ireviken. Med oss följde alla hundarna (utom Bella som fortfarande är på "sommarkollo") och valparna. Knappt tre veckor fick de följa med på sin sista resa. Det går bra att resa med en kull småvalpar, men det kräver en del förberedelser.
T ex. att vi har hytt och inte behöver träffa några andra hundar. Men det funkar hur bra som helst.

 Alicia är så duktig med alla djur.

 Det var varmt och skönt varje dag så valparna kunde vara ute.


 Bali och Maxine fick gå på utställning varsin dag. Domaren första dagen tyckte att Bali hade för kort päls för att ställas ut. Tja, det har hon väl - men en fin hund är en fin hund oavsett pälslängd tycker jag.
Oj, vad kul de hade på vår stora, inhägnade tomt!
 Trevligt sällskap på utställningen.
 Annie var med mig båda dagarna. Tack hjärtat!
Sötaste Maxine 
Alma, Señora Perez Fatali, fick tikcertet på söndagen. På lördagen delades inga cert ut. 
Maxine blev BIR på söndagen. BIM blev Señora Perez Pinzon. Det var endast tre hundar anmälda båda dagarna (eftersom Bali och Maxine var anmälda varsin dag - jag ville inte att de skulle konkurrera med varandra)
Linda Jönsson (kennel Que Sera Sera) var där med ett gäng schäfrar. Jag försökte föreviga hennes glädjevrål när juniortiken inte bara blev BIR utan även BIG 3. Shit vad glad hon blev - det var så härligt smittande att se :-)

Tack mamma och pappa för fyra underbart avkopplande dagar. Och tack min fina familj som följde med!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar