tisdag 8 mars 2016

Internationella Kvinnodagen 8:e mars

Idag på Internationella Kvinnodagen fick jag detta från en elev (ganska nyanländ från Syrien):

Idag är era dag och idag ni är så fina presic som varje dag min lärare och alla kvinnor i hela världen.
tack för att ni finns i vårt liv och tack för att ni är halva vårt samhälle.
du har sagt att svensk samhälle fortfarande når inte till jämställdhet som du prata om i alla fall hoppas jag att vi nå till jämställdhet mellan könen då ska kvinnorna och männen tjäna samma löner om de jobbar på samma arbete.
nästa året kanske ska jag flytta till andra klass eller andra skola vem vet ? men i alla fall jag ska saknar dig så mycket.
och på den här dag jag vill beskriva dig men absolut  jag kan inte använda samma metoden som journalist kan beskriva i en rapport och jag gillar inte kryddor som du vet hhhh.
du är jättebra lärare och du är bra kompis, ja ja jag fattar vad jag skriva eftersom bra kompis som hjälper dig när du vill fyller ett papper det är inte lärares sysselsättning alltså du är väldigt hjälpsam.
 Den viktigaste egenskap som finns på dig och jag gillar den så mycket är sträng, Sträng för lärare är för viktig alltså om lärare är för snäll läraren ska styr inte på klassrummet stämning.

Detta ska jag ta fram de dagar jag undrar varför jag är lärare <3

2 kommentarer:

  1. Svårt att läsa när tårarna droppar. Underbart!

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt bättre betyg kan man nog inte få i sitt jobb!

    SvaraRadera