onsdag 25 mars 2015

3,5 vecka

Valparna är 3,5 vecka och besökarna har så smått börjat komma. Shandi blir ÖVERLYCKLIG! Äntligen händer något! Igår var Kerstin och Jörgen och hälsade på. De har Nelson från min Gesslekull och skall ha en av hanarna från den här kullen. Det är så kul att nästan alla valparna hamnar hos "gamla" valpköpare/perromänniskor.
Rosanna 3,5 v
 Africa 3,5 v
Georgy Porgy 3,5 v
 Rockmaker 3,5 v

Hold The Line 3,5 v

Sara och jag ska spara en hane. Glädjande nog kan ingen av dem föra vidare anlaget för vare sig deluted eller tan-teckning.Återstår prcd-PRA... Mycket tester nu för tiden... Och ändå vet man aldrig om de blir avelsdugliga ändå. Det är mycket annat som skall stämma. Höfter, ögon, temperament etc.
Men fina är de!




2 kommentarer:

  1. Mina höfter är kassa, mina ögon svaga och temperamentet ska vi inte tala om. Tur att avelstiden är förbi. Min yngsta fyller 47 idag. Hur nu det gick till. Jag är ju bara 58.....

    SvaraRadera
  2. Ha ha Margareta du är undrbar☺.

    Valparna är underbara! Ser två potentiella Ove. Har mina favoriter men de får bli se veckor innan vi tar slutgiltigt beslut. Eller hur susanne. Skall bli kanon kul att dela en hane med dig.

    Kliar i mina tränings fingrar nu finns många planer för den lilla ☺

    Kram

    SvaraRadera