söndag 20 oktober 2013

Ännu en helg...

Ibland är det tur att man följer sin intuition. När Bella i torsdags gnällde och ville ut hela tiden trots att vi just varit ute - och kissade inne när hon inte blev utsläppt - förstod jag att något inte var som det skulle. Jag ringde runt till mina vänner och uppfödarkollegor. De flesta trodde på urinvägsinfektion, men något sa mig att det var allvarligare än så.
Ingen feber, inga flytningar, inget blod. Inget som tydde på pyometra (livmoderinflammation), men Bellas ständiga löp har ändå gjort mig medveten om att bäst-före-datum ändå fanns för hennes livmoder. När morgonrundagen på fredagen fick kortas av pga alla kisspauser åkte jag in. Och det var väl tur det!
 
På ultraljudet upptäckte man vätska i livmodern och det bästämdes att hon fick stanna för operation. Under operationen hittade man en inflammerad, varfylld livmoder som troligen spruckit om jag inte åkt in. Prognosen för en spräckt pyometra är inte så god. PUH! Bella fick komma hem i fredags eftermiddag, omtöcknad och medtagen, men pigg i blicken.
 
Det innebar i sin tur att vi i lugn och ro kunde åka på Jennys och Fabians fest i lördags. Annie och Alicia passade prinsen och hundarna. Duktiga tjejerna!

Prinsen är ju alltid go och glad!
Festen blev en mycket trevlig tillställning. Jag hamnade troligen vid det galnaste bordet. Uppsluppen stämning och många härliga skratt!

 
 Sune var också med :) Lika glad och tokig som vanligt.

Tack kära vänner för en trevlig kväll. Och TACK älskade ungar för att ni passade prinsen och djuren.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar